dissabte, de setembre 01, 2007

Els Kmarades a Roma - Dimecres 15 d'agost - Roma clàssica

En la meva opinió, les visites que havíem de fer aquell dimecres són les que més em cridaven l'atenció i les que més ganes tenia de fer. La nostra idea era visitar el que queda de la Roma Imperial i Republicana....És a dir allò en el que penses quan algú et diu Roma.

Ens vam llevar, no tan d'hora com el dia abans, i després d'esmorzar vam dirigir-nos amb metro a la parada Circo Massimo, de la línia B. Allà vam encaminar-nos a les Termes di Caracalla. Jo no les coneixia; per explicar-ho en quatre paraules es tractava d'unes zones de bany enormes on hi cabien milers de persones. Hi havia banys, piscines, biblioteques...tot repartit en edificis de fins a quatre pisos.

Impressionant.

Però el millor vindria després. Una vegada acabat el recorregut vam anar a l'esplanada del Circ. De fet ja no en queda res, només justament això, una esplanada. Es tractava d'un circ on hi feien curses i hi cabien al voltant de 200000 persones. Algú coneix algun camp de futbol amb aquesta capacitat?

I encara havia de venir el millor. El Colisseu. Segurament és la imatge més famosa de Roma. Com ja sabreu, el Colisseu és on es feien els espectacles de gladiadors, on es llençaven cristians a les feres...La seva capacitat esatava entre els 50000 i els 100000 espectadors, tot gratuït.

Gran part de la seva estructura va ser desmuntada després de l'Imperi per tal de poder construir palaus i castells, però encara hi ha molt per visitar. Es poden veure clarament les estructures a sota de l'escenari. Allà hi ha tot un entramat de tunels i aparells per pujar els lleons i elements decoratius, com palmeres o elefants.

Allà és on es va poder sentir:

"Me llamo Máximo Décimo Meridio, Capitán de las legiones Fénix General de los ejércitos del norte Leal al verdadero emperador Marco Aurelio ... Padre de un hijo asesinado Marido de una mujer asesinada, Y alcanzaré mi venganza... en esta vida o en la otra"

Bromes a part (fragment de la gran pel·lícula Gladiator), aquí teniu una foto de l'interior del Colisseu.

Sorting del Colisseu, vam anar directament al Mont Palatino. Situat al mateix costat del Colisseu, segons els textos es tracta d'una de les set muntanyes de Roma i on es va originar la civilització i després la República. Hi ha un conjunt de restes històriques: residències, temples i fins i tot algun estadi.

Així que acabada la visita, vam anar a menjar alguna cosa. Una vegada vam estar prou descansats, vam continuar amb la ruta. Aquesta tarda tocava anar als Fòrums Imperials.

Els Fòrums Imperials són una successió d'ampliacions del Fòrum Romà edificades per diferents emperadors. Es tracata de diferents edificis d'ús públic i administratiu. A continuació en podeu veure una mostra:

Després de visitar els fòrums, i ja sense els Xispis, que estaven molt cansats, el recorregut va continuar per zones més civilizades. Com per exemple una cripta on van ser torturats diferents enemics de Roma. Allà, entre tantes pedres, Henry i Minerva ens van obsequiar amb una pregària. Jo no em vaig poder estar d'escoltar-la atentament.

Després. caminant caminant vam anar a parar altra vegada a la Fontana di Trvi. Teníem ganes de veure-la amb llum del dia. De tornada, vam descobrir un restaurant que feia molt bona pinta en un dels carerrons del voltant...així que una vegada dutxats i canviats, vam anar-hi a sopar.

Després de sopar, unes altres copes al Druid's Rock i cap a dormir.

Quim Guix ha dit...

EEEEEEEEEEEEEI aquest viatge fa molt bona pinta.

El Mestre Víbora ha dit...

Doncs espera, espera...que encara queden dies per comentar.

Ara que jo ja et conec: a tu el que t'ha agradat es el Colisseu!